Numera 2 barnsmamma!

För den "stackarn" som läser min blogg så kan ja informera att ja numera är en STOLT 2 barnsmamma!! =)
För exakt 1 månad sen den 20 augusti 2010 fick jag en flicka vid namn Moa.

Moa föddes 18.20 och var 49cm lång och vägde 3590gr. Förlossningen gick fort de tog 65 minuter från de att ja kom in till Moa hade kommit till världen!!! ♥
Moa föddes utan komplikationer och förlossningen gick som sagt väldigt bra. Hade ett otroligt stöd av Mia och Helene som var med mig hela tiden.
Iallafall så han ja inte få någon bedövning, hade sagt att ja ville ha ryggmärsbedövning då ja hade det när jag fick Liam o kände att de hjälpte! Så denna gång sa dom att de inte va någon ide för den skulle inte hinna värka innan allt va klart =) Så Moa hade väldigt bråttom ut kan ja lova!! hihi så de enda ja fick nöja mig med va lustgasen. o de funka fin fint vill ja lova.

Men vistelsen på förlossningen blev inte långvarig utan jag åkte hem på natten vid 00.30, va väl tillbaka hemma vis 01.15 har jag för mig att klockan var. Så jag spenderade 6 timmar där, kände att ja inte ville vara kvar utan jag ville bara komma hem o vara med mitt barn. Och i och med att allt gått så bra så va valet inte svårt, men ja vet att barnläkaren som kom ner till förlossningen tyckte att ja skulle stanna kvar va tjurig som tusan för att ja skulle åka hem! Men hon undersökte Moa o sen fick jag skriva på lite papper sen beställde vi en taxi hem och åkte! Kändes enormt skönt att komma hem så fort, och bara ta de lungt!!

Så nu är man 2 barnsmamma, singel o har inte mått bättre! Lever mitt liv för Liam och Moa. Finns inge bättre än att vakna upp med båda sina barn o ha dom bredvid sig!!

Liam är iaf världens stoltaste storebror! Han är så duktig med Moa så ja blir så varm i hela kroppen, där kan man verkligen snacka om syskon kärlek!! Han älskar Moa o Moa älskar honom! Märks verkligen på Moa att hon tycker de e trist när storebror åker härifrån för då e hon en helt annan bebis än vad hon är när Liam är här!! =) Klart att när storebror är hemma händer de grejer hela tiden och då måste man vara vaken hela tiden ananrs kan man juh missa något! hihi

Men med de jag mest vill tala om för mina älskade barn är att JAG ÄLSKAR ER MASSOR!!
Ni är mitt allt här i livet och det finns inte något jag inte är beredd att göra för er!! Mamma älskar sina underbara trollungar!! Min prins och min prinsessa tack för att förgyller mitt liv!!! ♥



Här är Moa inte gammal! Alldelles nyfödd.



Här har Moa precis kommit upp på mitt bröst =) och jag var överlycklig för nu har ja en pojke och en flicka.



Äkta syskonkärlek ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0